افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶ ب.ظ

طوفان Tauktae زمین را در گجرات می سازد. 4 مرده

 

به گفته IMD ، در حدود 230 کیلومتری جنوب احمدآباد واقع شده است و انتظار می رود تا پایان روز تا یک “رکود عمیق” ضعیف شود.

طوفان Tauktae به ساوراشترا در گجرات برخورد کرد و در اوایل سه شنبه در یک “طوفان شدید سیکلونیک” کمی ضعیف شد.

این بدان معنی است که سرعت باد از 115 کیلومتر در ساعت تا 125 کیلومتر در ساعت است و به 140 کیلومتر در ساعت می رسد.

طبق به روزرسانی صبح از اداره هواشناسی هند ، این محل در حدود 230 کیلومتری جنوب احمدآباد واقع شده است و انتظار می رود تا پایان روز به یک “فرورفتگی عمیق” تبدیل شود.

انتظار می رود که در سواحل کنکان ، مناطقی از گجرات و راجستان باران شدید و وزش باد شدید به مزارع ، خانه های کاهگلی ، خطوط برق و جاده ها آسیب برساند.

PTI اضافه می کند:

چهار نفر در گجرات کشته شدند

چهار نفر در گجرات کشته شدند وقتی که طوفان رد ویرانی را در امتداد ساحل غربی به جا گذاشت.

یکی از کارمندان مرکز عملیات اضطراری دولت (SEOC) گفت که سه نفر از قربانیان به دلیل ریزش دیوار به دلیل باران شدید و وزش باد شدید گزارش شده اند.  متوفی شامل یکی از راجکوت ، والساد و بهاوناگر ، یکی از مناطق آسیب دیده طوفان در گجرات است.

یک افسر پلیس از لشکر پاتان گفت ، علاوه بر این ، یک تیر برق بر روی یک زن افتاد در حالی که او اواخر دوشنبه شب در شهر پاتان در خواب بود.

چندین منطقه در سواحل گجرات به دلیل قطع برق دوشنبه شب در تاریکی فرو رفتند ، در حالی که تعداد زیادی از درختان ، تیرهای برق و برج های متحرک در میان وزش باد سریع از ریشه خارج شدند.

سازه های موقت نیز در اثر وزش باد شدید تخریب شدند ، در حالی که باران شدید در مناطق آسیب دیده باعث جاری شدن سیل و سقوط درختان منجر به مسدود شدن راه ها شد.

پرسنل ارتش و سایر تیم های امداد و نجات بلافاصله با پاک کردن درختان و تیرها و ترمیم سازه های آسیب دیده اقدام به پاک کردن جاده ها کردند.

بر اساس گزارش SEOC ، بین ساعت 22:00 و نیمه شب ، چندین قسمت از مناطق ساحلی Gir Somnath ، Amreli و Bhavnagar و همچنین مناطقی از منطقه Valsad در جنوب گجرات ، باران شدید دریافت کرده اند.

صبح روز سه شنبه Una در Gir Somnat ، یکی از سخت ترین گروگانگیران ، بیشترین میزان بارندگی 175 میلی متر را طی 12 ساعت تا 4 ساعت دریافت کرد.

در این دوره ، Gir Gadhada در Gir Somnat 173 میلی متر باران ، Savarkundla در Amreli و Umargam در Valsad هر کدام 167 میلی متر باران ، Palitana در منطقه Bhavnagar 114 میلی متر باران و Amreli 102 میلی متر باران باریده اند.

به گفته SEOC ، هفتاد و یک تالک در این ایالت بارندگی زیادی داشته اند.

دولت ایالت بیش از دو میلیون نفر را قبل از برخورد سیکلون به سواحل گجرات به مکانهای امن منتقل کرده است.

  • عرفان حبیب پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی