افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۳۱ ب.ظ

از کل ماهی قزل آلا استفاده کنید!


آیا استفاده از بیشتر ماهی قزل آلا وحشی , خرید بچه ماهی خاویار به بهترین شکل ممکن کار خوبی نخواهد بود؟ به عنوان مثال ، اگر فقط فیله را بخورید ، می توان از سایر بیت ها برای تهیه یک سوپ ماهی عالی استفاده کرد. و اگر آنقدر خوش شانس هستید که می توانید ماهی قزل آلا را پر از قلیه کنید ، می توانید یک غذای لوکس درست کنید که به طرز باورنکردنی خوشمزه ای و در عین حال سالم - خاویار باشد.

بسیار مقوی

خاویار محصولی بی نظیر ، با ارزش و مغذی است. محبوب ترین و گرانترین محصولات خاویار از خاویار ای تهیه می شود که از ماهیان خاویاری و ماهی های قزل آلا تهیه می شود.

به طور معمول با خرید بچه ماهی خاویار، خاویار حاوی پروتئین و آب کمتری در مقایسه با عضله ماهی یکسانی است. به عنوان مثال ، خاویار ماهی های آزاد و ماهیان خاویاری حاوی حدود 27٪ پروتئین است (می تواند تا 35٪ باشد) و نسبت آب 50-70٪ است. در مقایسه ، عضله ماهی حدود 20٪ پروتئین و 65-80٪ آب دارد.

علاوه بر این ، خاویار ماهیان خاویاری و ماهی های آزاد شامل مقدار زیادی چربی ، تا 18 درصد است. قلیه حاوی کلیه اسیدهای آمینه ضروری (آنهایی که بدن ما قادر به ساخت خود نیست و بنابراین باید از طریق مواد غذایی دریافت کنیم) ، اسیدهای چرب اشباع نشده چند (چربی های سالم) ، مواد معدنی و ویتامین ها (A ، B12 ، B1 ، B2 ، B6 ، C ، D) ، E)

گونه های مختلف ماهی خاویار

قلیه گونه های مختلف ماهی از نظر ساختار ، شکل ، اندازه ، ترکیب شیمیایی ، ارزش غذایی و ویژگی های حسی (طعم ، رنگ و غیره) متفاوت است. قلیه ماهی در واقع تخم مرغ ماهی است. آنها مانند دانه های پر از مایع به نظر می رسند. این دانه های قلیه در یک جفت گونی گوزن که به طور متقارن در امتداد ستون فقرات در حفره شکمی ماهی قرار دارد ، پیچیده شده است.

 ماهیان خاویاری دارای کیسه های قلیه ای هستند که از چندین لوب بهم پیوسته (فلپ) تشکیل شده است ، شبیه شاه ماهی ، در حالی که گونی های قلیه قزل آلا کامل و سطح صاف دارند. دانه های نارس قلیه محکم تر هستند و کاملاً محکم در گونی قند بسته بندی می شوند ، در حالی که دانه های جوان قلیه را می توان به راحتی از غشای گونی قلیه جدا کرد. این عامل مهمی در تعیین نوع محصول خاویار است که باید ساخته شود.

خاویار سیاه

خاویار سیاه از عصای تولید شده توسط ماهی در خانواده ماهیان خاویاری تهیه می شود. اینها شامل ماهیان خاویاری بلوگا ، ماهیان خاویاری کالوگا ، ماهیان خاویاری روسی ، ماهیان خاویاری سیبری ، ماهیان خاویاری ایرانی ، ماهیان خاویاری آمور یا ژاپنی ، ماهیان خاویاری ستاره ای ، ماهیان خاویاری ماهیان خاویاری و کشتی ها هستند. رنگ قلم ماهی خاویاری از خاکستری روشن تا سیاه متغیر است و هر تخم مرغ بیضی شکل است.

رنگ قلم ماهی خاویاری پارامتر مهمی در مورد کیفیت است. همچنین بعد از خرید بچه ماهی خاویار دانه های سرخ در هنگام تولید به رنگ های خاکستری روشن ، خاکستری ، خاکستری تیره و سیاه طبقه بندی می شوند. خاویاری با رنگ خاکستری روشن و دارای دانه های بزرگ قزل آلا با ارزش ترین خاویار محسوب می شود. خاویار بلوگای خاکستری روشن و همچنین خاویار ماهیان خاویاری که رنگ آن زرد کمرنگ تا خاکستری مایل به زرد است و به اصطلاح خاویار tsrskaja است ، بالاترین قیمت ها را دارند. نخاله این رنگ اغلب در ماهی های آلبینو یافت می شود. اگر مزه خاویار tsrskaya را چشیدید می توانید خود را خوش شانس بدانید.

خاویار قرمز

خاویار حاصل از ماهی های قزل آلا اغلب از ماهی قزل آلا صورتی ، ماهی قزل آلا کوهو ، قزل آلای رنگین کمان ، ماهی قرمز ، ماهی قزل آلا و ماهی قزل آلا Chinook حاصل می شود. رنگ قزل آلا از نارنجی روشن تا قرمز تیره متفاوت است ، به همین دلیل است که اغلب به آن خاویار قرمز می گویند. برخلاف ماهیان خاویاری ، قزل آلا ماهی بر اساس رنگ طبقه بندی نمی شود. این بدان دلیل است که رنگ خاویار در همان گونه تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

با این حال ، انواع مختلف ماهی آزاد کمی خاویار متفاوت دارند. قزل آلا صورتی صورتی دارای رنگ نارنجی شدیدی است ، قطر هر دانه 4 تا 4.5 میلی متر است و پوسته تخم مرغ آنها بسیار نازک است که به راحتی شکافته می شود. عطر و طعم سنتی دارد اما کمی تلخ است. در مقایسه ، قزل آلا کوهو به رنگ قرمز تیره است و قطر هر دانه 3 تا 4 میلی متر است. آنها پوسته تخم مرغ ضخیمی دارند و مزه قهوه ای تلخ تر است.


خاویار قرمز راحت تر از همه قابل دستگیری است و شخصاً فکر می کنم طعم آسمانی دارد. بنابراین ، وقتی من خوش شانس هستم که می توانم مقداری قلم ماهی قزل آلا را بدست آورم ، معمولاً بعد از خرید بچه ماهی خاویار در خانه خاویار درست می کنم. خاویار قرمز می تواند برای پنکیک ها با خامه ترش ، روی یک تکه نان ، به عنوان رویه سوشی ، به عنوان تزیین مواد اولیه و بسیاری از غذاهای دیگر افزودنی خوبی باشد.

 

1. شروع سریع

مهمترین چیز این است که شروع به ساخت خاویار خود در اسرع وقت کنید ، و خاویار را سرد نگه دارید. به یاد داشته باشید که قلیه تازه یک محصول فاسدشدنی است و می تواند به سرعت توسط فرآیند تجزیه و باکتری ها از بین برود. اگر گونی های قلیه در بدن ماهی پس از مرگ آن باقی بماند ، کیفیت قزل آلا حتی سریعتر خراب می شود (به دلیل باکتری های سایر اندام های داخلی) و فقط در عرض چند ساعت برای تولید خاویار نامناسب می شود.

بعلاوه ، کیفیت قلیه ماهی در صورت باقی ماندن قاشق مرباخوری در دمای اتاق خیلی سریع کاهش می یابد. این امر منجر به ضعیف شدن غشای دانه های قلم مو می شود که می تواند به راحتی ریخته شود. غول نگهداری شده در دمای پایین مدت زمان بیشتری باقی می ماند ، اما غشای دانه روس همچنان می تواند پس از فقط یک روز ضعیف شود و فرآیند تولید را دشوارتر کند.

قلیه فقط می تواند حدود 2 ساعت در دمای 15 درجه سانتیگراد نگهداری شود ، اما اگر روی یخ نگهداری شود ، پس از صید ماهی تا هشت ساعت نیز می تواند حفظ شود. خاویار پس از یک تا یک و نیم روز به توده ای نیمه مایع تبدیل می شود که بوی ترش یا حتی پوسیده آن شروع می شود. باید سعی کرد از این امر جلوگیری کند. بنابراین ، ماهی باید در اسرع وقت پس از صید خونریزی و روده شود و باید خاویار را همیشه سرد نگه داشت حتی بعد از خرید بچه ماهی خاویار، تا حد ممکن نزدیک به 0 درجه سانتیگراد. به محض این که می توانید ، خاویار را باید از گونی های قلم جدا کرد. قلیه ای که در گونی های قلیه باقی می ماند ، به دلیل اینکه خون و مخاط موجود در آنها محیط مناسبی برای رشد باکتری است ، مدت زیادی دوام نمی آورد.

2. مراقبت کنید

با تهیه یک آب نمک شروع کنید. مقدار آب نمک به میزان نیاز به نمک نمک بستگی دارد ، در حدود 1 قسمت خاویار تا 2-3 قسمت آب نمک. برای یک لیتر آب نمک تقریباً به 110 گرم نمک دریا و تقریباً 2-3 قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید. این را به یک لیتر آب اضافه کنید ، آب نمک را بجوشانید و اجازه دهید تقریباً 10-15 دقیقه بجوشد. آن را تا دمای اتاق خنک کنید.پ

3. قلمو را تمیز کنید

در حالی که آب نمک می جوشد ، قلم مو را تمیز کنید. برای این کار به 3 تا 4 لیتر آب جوشانده نیاز دارید که بگذارید برای مدتی بماند. آب برای تمیز کردن قلم مو قبل از نمک زدن مورد نیاز است. آب باید کاملاً گرم باشد اما آنقدر گرم نباشد که نتوانید دستان خود را در آب نگه دارید. 1 تا 2 قاشق غذاخوری نمک (بدون ید) اضافه کنید و سپس هم بزنید. قبل از جدا کردن قاشق از غشا گونی قنداقان ، باقی مانده خون و مخاط ، آن را داخل آب قرار دهید و بگذارید به مدت 3 تا 5 دقیقه. آب گرم این کار را راحت تر می کند.

 این سخت ترین قسمت ساخت خاویار است و بخشی از آن بیشترین زمان را می برد. اگر پاک کردن قلم مو با دستان خالی برای شما دشوار است می توانید از یک قاشق غذاخوری استفاده کنید. اگر خوش شانس باشید ، قلم مو بالغ است ، این بدان معناست که دانه های قلیه قبلاً سست بوده و نیازی به صرف زمان زیادی برای پاکسازی آن نیستید. دانه های گیاه قلیه را در آب سرد بشویید و سپس بگذارید تا آب آن گرفته شود.

4. نمک زدن

پس از خرید بچه ماهی خاویار خاویار تمیز را در آب نمک قرار داده و به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید ، این بستگی به میزان شور بودن خاویار شما دارد. شما می توانید طعم و مزه را در طول فرآیند نمک دادن ادامه دهید تا درست شود. هر چه قلم موی آب نمک بیشتر بماند ، شورتر خواهد بود. وقتی از طعم و مزه راضی شدید ، آب نمک را دور بریزید و خاویار را با آب سرد و تازه بشویید تا آب نمک اضافی شما گرفته شود.

5. خشک کردن

عصای نمکی را روی لایه ضخیم رول آشپزخانه قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. صبر کنید تا رول آشپزخانه بیشتر آب را جذب کند.

6. خاویار را درون شیشه های شیشه ای بریزید

قبل از قرار دادن آن در شیشه ها ، شیشه ها را با آب نمک تمیز بشویید. خاویار را درون شیشه های آماده شده خارج کنید. برای جلوگیری از بهم چسبیدن دانه ها ، کمی روغن (روغن زیتون ، روغن ذرت یا روغن آفتابگردان) اضافه کنید و جلوه جذاب تری به خاویار بدهید. در صورت تمایل می توانید برای عطر و طعم بیشتر شوید را نیز اضافه کنید. به آرامی هم بزنید. درب را پیچ کنید و شیشه را در یخچال قرار دهید. فقط بعد از چند ساعت خاویار آماده مزه است.

خاویار را باید در شیشه های ضد هوای داخل یخچال (0 تا 4 درجه سانتی گراد) نگهداری کنید. از آنجا که محصولی است که غلظت نمک کم و فاقد مواد نگهدارنده دیگر است. نباید مدت زیادی در یخچال رها شود. طبق تجربه من ، حداکثر تا 1 هفته طول می کشد. اگر مشاهده کردید که رنگ خاویار شروع به کدر شدن می کند. یا بوی ترش و مزه آن تلخ است ، باید از خوردن آن خودداری کنید.

آیا می توانید خاویار را فریز کنید؟

بحث های موافق و مخالف انجماد خاویار وجود دارد. از نظر من ،بعد از خرید بچه ماهی خاویار، خاویار نباید در خانه منجمد شود ، زیرا فریزرهای معمولی کاملاً کار نمی کنند. تعداد کمی از غشای دانه های سرخ در هنگام یخ زدگی از بین می روند. و قوس با ذوب شدن مایعات و عطر و طعم زیادی از دست می دهد.

اگر خاویار خود را منجمد می کنید. باید از رول آشپزخانه برای از بین بردن مایعات اضافی قبل از خوردن آن استفاده کنید. اما آماده باشید که طعم آن به اندازه غنی نباشد.

اگر نظری دارید ، دریغ نکنید که تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

  • عرفان حبیب پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی