افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

 

فروش خرده فروشی در آوریل نزدیک به شش درصد کاهش یافت ، بزرگترین افت سال در حالی که موج سوم COVID-19 در کانادا فروشگاه های بسته و کیف پول مشتری را کاملاً بسته کرد.

آمار کانادا روز چهارشنبه گفت که 9 بخش از 11 بخش خرده فروشی فروش کمتری را گزارش کرده اند.  این دو استثنا فروشگاه های مواد غذایی و آشامیدنی و خرده فروشی های مختلف بودند که هر دو افزایش جزئی در ماه را گزارش کردند.

اصطلاحاً خرده فروشی اساسی – که اقلام ناپایدار مانند رسیدها و خریدهای وسایل نقلیه را حذف می کند – با کاهش 7.6 درصدی ، حتی بیشتر کاهش یافت.  این دومین کاهش بزرگ است ، که فقط قبل از آن کاهش مشاهده شده در همان ماه یک سال قبل ، زمانی که COVID-19 تازه آغاز شده بود.

کسنیا بوشمنوا ، اقتصاددان بانک TD ، خاطرنشان کرد که فروش وسایل نقلیه نه تنها به دلیل مسدود کردن COVID ، بلکه همچنین به دلیل ادامه کمبود ریز تراشه ها ، محدود کردن سهام آنها و توزین فروش این ماه کاهش یافته است.

وی گفت: در حالی که ممکن است کمبود میکرو تراشه برای مدتی ادامه یابد ، اما سایر بادگیرها آرام می شوند.

فروش کالاهایی که “ناچیز” تلقی می شدند به شدت کاهش یافت ، بیشتر به این دلیل که بسیاری از استانها در طول ماه محاصره هایی را انجام دادند و خرید وسایلی مانند لباس ، کفش و بیشتر مبلمان و وسایل الکترونیکی را تقریباً غیرممکن کرد.

انتاریو و مانیتوبا در آوریل بدترین انسداد را داشتند ، از این رو عمده فروش خرده فروشی از دو استان ناشی شده است.  به گفته داگ پورتر ، اقتصاددان بانک مونترال ، در صورت حذف ، فروش 0.7 درصد کاهش یافت.

وی گفت: “از آنجایی که کشور در مراحل مختلف افتتاحیه است ، ما به دنبال بهبود چشمگیر فروش در ماه ژوئن و ژوئیه هستیم.”  “با این حال به خاطر داشته باشید که حتی با افت شدید در ماه آوریل (و مه) ، فروش خرده فروشی هنوز بالاتر از سطح قبل از همه گیری است – بنابراین بازگشت ممکن است این افت های اخیر را کاملاً معکوس نکند.”

خرید آنلاین نیز کند شده است

فروش آنلاین در طی همه گیر شدن منفجر شد ، اما به نظر نمی رسد تعطیلی فروشگاه های فیزیکی در ماه آوریل باعث جابجایی بیشتر هزینه های آنلاین در ماه شود ، در حالی که فروش در ماه مارس 0.4 درصد کاهش یافت و به بیش از 4 میلیارد دلار رسید.  این هنوز 7.4 درصد بیشتر از خرید کانادایی ها از یک سال قبل به صورت آنلاین است.

داده های اولیه ماه مه نشان می دهد که فروش خرده فروشی 3.2٪ دیگر از پایین ترین سطح ماه آوریل کاهش یافته است.  اگرچه ارقام مربوط به دوره دو ماهه از آوریل و مه چندان خوب به نظر نمی رسد ، اما برای پورتر تعجب آور نیست ، وی خوش بین است که بعد از فعالیت واکسیناسیون کانادا در این سال ، بهبودی در سال جاری حاصل می شود.

پورتر گفت: “در حالی که گزارش کم گزارش امروز عمیق به آینه عقب نگاه می کند ، اما دامنه کامل موج سوم را نشان می دهد – با خرده فروشی در خط مقدم درد اقتصادی.”

  • عرفان حبیب پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی