افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

 

تورنتو – شاخص سهام اصلی کانادا در یک تجمع گسترده با هدایت انرژی با افزایش قیمت کالاها در میان افزایش تقاضا از دهانه اقتصادی ، بیشتر به قلمرو رکورد حرکت کرد.

شاخص کامپوزیت S & P / TSX پس از رسیدن به 20155.92 برای اولین بار در همان روز ، 88.88 واحد افزایش یافت و به یک رکورد نزدیک به 20،138.35 نزدیک شد.

این سومین هفته متوالی سود بود ، زیرا بازار تورنتو تاکنون در سال 2021 با رشد 15.5 درصدی همراه بود.

در نیویورک ، میانگین صنعتی داو جونز با 13.36 واحد افزایش به 34،479.60 واحد رسید.  S&P 500 با 8.26 واحد افزایش به 4247،44 واحد در حالیکه کامپوزیت Nasdaq با 49.09 واحد افزایش به 14،069.42 واحد رسید.

فیلیپ پیترسون ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در مدیریت سرمایه گذاری Manulife ، گفت: “اگرچه روند کلی بازار خوش بینانه و بهبود یافته اطلاعات اقتصادی ، اطلاعات سود بهبود یافته و غیره است ، اما من فکر می کنم که در حال حاضر در جریان هستیم.”

ما بین فصل های سود سه ماهه اول و دوم هستیم و به نظر می رسد تورم بالاتر یک مشکل کوتاه مدت است ، در حالی که بازده اوراق به کمترین میزان در چند ماه گذشته رسیده است.

وی در مصاحبه ای گفت: “بنابراین به طور کلی من هنوز هم به طور مثبت پیش می روم ، اما من فکر می کنم که احتمالاً در تابستان شاهد بازارهای بیشتری خواهیم بود ، نه لزوماً بازارهای پاره پاره ، اما بازارهای جانبی.”

مواد تنها بخش TSX بودند که در روزی که قیمت طلا به دلیل تقویت دلار آمریکا کاهش یافت ، مجبور به سقوط شدند.

قرارداد طلا در ماه آگوست با افت 16.80 دلار به 1879 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید و قرارداد مس در ژوئیه با 5.25 سنت افزایش به تقریباً 4.54 دلار در هر پوند رسید.

با توجه به جهش شدید فروش مجدد فروشگاه ها در بخشهایی از شبکه خود و ایجاد تنوع در تجارت نسبت به فروش کتهای زمستانی شدید ، اختیار مصرف کننده منجر به افزایش 1.3 درصدی TSX شد.

با افزایش قیمت نفت خام پس از عبور از 71 دلار در هر بشکه در اوایل روز ، انرژی تاخیر داشت و تاکنون بیش از 46 درصد بسته شده است.

قرارداد نفت خام ژوئیه 62 سنت افزایش یافت و به 70.91 دلار در هر بشکه رسید و قرارداد گاز طبیعی در ژوئیه 14.7 سنت افزایش یافت و به میلی متر BTU به 3.30 دلار رسید.

سهام شرکت Tourmaline Oil Corp.  8.1 درصد پس از اعلام شرکت مستقر در کلگری مبنی بر امضای قرارداد خرید Black Swan Energy Ltd. افزایش یافت  برای سهام و بدهی 1.1 میلیارد دلار.

این انرژی باعث شد TSX روز جمعه از همتایان آمریکایی خود پیشی بگیرد.

پیترسون گفت: “وقتی بازارهای نفت وضعیت خوبی دارند ، TSX از نظر تاریخی وضعیت خوبی دارد و TSX تمایل دارد که در شرایط شتابان رشد و شتاب تورمی که امروز هستیم ، از ایالات متحده بهتر عمل کند.”

وی گفت که قیمت نفت افزایش یافته است زیرا عرضه ایالات متحده به شدت بهبود نیافته و تقاضا با افزایش واکسیناسیون COVID-19 افزایش یافته و منجر به انحلال می شود ، از جمعه در انتاریو شروع می شود.

“بنابراین شما تقاضای زیادی دارید و عرضه باریک تری دارید که منجر به قیمت نفت بالاتر می شود ، جایی که می گویم بیشتر انتظارات در ابتدای سال بود.”

دلار کانادا برای ایالات متحده 82.32 سنت معامله شد در حالیکه روز پنجشنبه برای ایالات متحده 82.69 سنت معامله شد.

اگرچه بازارهای سهام آمریکای شمالی اندکی بالاتر رفته اند ، اما پترسون گفت که بازارها با تابستان روبرو شده اند و خبرهای کمی برای هیجان زده شدن دارند.

“به طور کلی ، این یک روز معمول تابستان است.”

این گزارش توسط مطبوعات کانادایی برای اولین بار در 11 ژوئن 2021 منتشر شد.

  • عرفان حبیب پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی