افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

افق نیوز

افقی پر از خبر های ناب

شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۴۷ ق.ظ

بالگرد مریخی ناسا از هوای نازک مریخ می وزد

 

CAPE CANAVERAL ، FLA.  – ابتدا عکس های شگفت انگیز آمد ، سپس فیلم.  ناسا اکنون صدای هلی کوپتر کوچک خود را که از هوای نازک مریخ می وزد ، به اشتراک می گذارد.

آزمایشگاه پیشرانش جت کالیفرنیای ناسا این صوتی را در نوع خود در روز جمعه منتشر کرد ، درست قبل از اینکه اینگنوییتی پنجمین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد ، یک سفر کوتاه یک طرفه به یک فرودگاه جدید.

در طول پرواز چهارم یک هفته زودتر ، صدای کم صدای تیغه های هلی کوپتر که با دور بیش از 2500 دور در دقیقه می چرخیدند ، به سختی قابل شنیدن بود.  به نظر می رسد تقریباً شبیه پشه ای دور ، یا حشره ای پرنده است.

این بدان دلیل است که فاصله هلی کوپتر 4 کیلویی (1.8 کیلوگرمی) با میکروفون مریخ نورد Perseverance بیش از 80 متر است.  وزش باد نیز صدای هلی کوپتر را خفه می کرد.

دانشمندان صدای پره های چرخان را جدا کرده و آن را تقویت کرده و شنیدن آن آسان تر است.

نبوغ – اولین هواپیمای قدرتمندی که به سیاره ای دیگر پرواز می کند – در 18 فوریه به مریخ رسید و به شکم پایداری چسبیده بود.  اولین پرواز او در 19 آوریل بود.  ناسا به احترام ویلبور و اورویل ، که اولین پروازهای جهان را در سال 1903 انجام داده است ، منطقه پرواز و فرود را به عنوان میدان برادران رایت نامگذاری کرد.

نمایش فناوری 85 میلیون دلاری قرار بود چند روز پیش به پایان برسد ، اما ناسا حداقل یک ماه ماموریت را تمدید کرد تا زمان پرواز بیشتری داشته باشد.

برای پرواز آزمایشی 108 ثانیه ای بعد از ظهر جمعه ، هلی کوپتر در همان مسیر مریخ نورد به سمت جنوب حرکت کرد.  هنگامی که هلی کوپتر از فرودگاه جدید خود عبور کرد ، به دو برابر ارتفاع قبلی خود – 10 متر (33 فوت) – پرید و عکس گرفت و فرود آمد.  فاصله دو فرودگاه با 423 فوت (129 متر) فاصله است.

پس از اتمام مرحله اول هلی کوپتر ، مریخ نورد اکنون می تواند صخره هایی را که ممکن است حاوی نشانه هایی از حیات میکروسکوپی گذشته باشد ، شروع کند.  نمونه های اصلی برای بازگشت احتمالی به زمین جمع آوری می شوند.

——

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم م Instituteسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

  • عرفان حبیب پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی